Школьная олимпиада для учащихся 7-8 классов (2018) | Олимпиадные задания по английскому языку (7, 8 класс): | Образовательная социальная сеть

Всероссийская олимпиада по английскому языку, задания

close-crossВсероссийская олимпиада по английскому языку

Если вы учитель, отправьте ссылку на эту страницу ученикам. Если вы родитель, помогите ребенку зарегистрироваться и участвовать.

  1. Сообщите своему учителю по предмету, классному руководителю, завучу или ответственному за олимпиады о том, что вы намерены участвовать в школьном этапе.
  2. Узнайте в своей школе, когда и где будет проходить соревнование.
  3. Приходите на школьный этап.
  4. Узнайте свои результаты и проходные баллы на муниципальный этап в своей школе.
  5. Участвуйте в муниципальном этапе.
  6. Узнайте в своей школе, где будет проводиться олимпиада.
  7. Дождитесь результатов, посмотрите свою работу, сравните с критериями. При необходимости задайте вопросы жюри.
  8. Ждите проходных баллов на региональный этап. Узнайте, где и когда будет проходить состязание на сайте организатора или у ответственного за олимпиаду в вашем регионе.
  9. Участвуйте в региональном этапе. Обратите внимание, конкурс проводится в два дня – письменный и устный туры.
  10. Ждите результатов. Сравните свои ответы с критериями. Можете задать вопросы жюри по проверке, при необходимости – апеллируйте.
  11. Дождитесь проходных баллов на заключительный этап. Организатор олимпиады в вашем регионе свяжется с вами и сообщит необходимую информацию о финале.
  12. Добро пожаловать на заключительный этап!

Задания вош | подготовка к олимпиадам по английскому языку

Задания ВОШ | Главная

Список рекомендуемых для подготовки источников:

  1. FCE Use of English 1,2  Evans, Express Publishing
  2. CPE Use of English 1,2  Evans, Express Publishing
  3. Complete Advanced Guy Brook-Hart, Simon Haines, CUP
  4. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency Richard Side, Guy Wellman, Longman
  5. Check Your English Vocabulary for Phrasal Verbs and Idioms Rawdon Wyatt, A & C Black
  6. English Phrasal Verbs in Use Michael McCarthy, Felicity O’Dell, CUP
  7. Олимпиадные задания муниципальных и региональных этапов разных лет и регионов.
  8. Сборники тестов для подготовки к международным экзаменам форматов CAE, CPE, IELTS, TOEFL.
  9. https://www.usa.gov/history
  10. https://www.historycentral.com/USHistory.html
  11. A History of the American People Paul Johnson, HarperCollins Publishers
  12. https://www.bbc.co.uk/history/british/
  13. https://www.britainfirst.org/history
  14. A Brief History of Great Britain William E. Burns
  15. The Oxford history of the British Empire Low A, Porter A, Louis W OUP

Как готовиться — советы от участников заключительного этапа 2022

Как готовиться — советы по подготовке от победительницы всероссийской олимпиады по английскому языку 2022/17  

Задания пригласительного школьного этапа ВсОШ по АЯ г.Москвы  2020-2021 учебного года

Задания:4-5 классы   аудио6-7 классы   аудио8-10 классы   аудио

Решения: 4-5 классы   текст   видеоразбор6-7 классы   текст   видеоразбор8-10 классы   текст   видеоразбор

Задания 2022-2020 учебного года

Школьный этап

Задания: 5-6 класс   аудио7-8 класс   аудио9-11 класс   аудио

Решения: 5-6 класс   скрипт7-8 класс   скрипт9-11 класс   скрипт

Видеоразборы: 5-6 класс7-8 класс9-11 класс

Муниципальный этап

Задания: 7-8 классы   аудио9-11 классы   аудио

Решения: 7-8 классы   скрипт9-11 классы   скрипт

Видеоразборы: 7-8 классы9-11 классы

Региональный этап

Задания: 9-11 класс письменная часть   аудио   устная часть

Решения: 9-11 класс письменная часть   скрипт  критерии устной части

Задания 2022-2022 учебного года

Школьный этап

Задания: 5-6 класс   аудио7-8 класс   аудио9-11 класс   аудио

Решения: 5-6 класс   разбор7-8 класс   разбор9-11 класс   разбор

Муниципальный этап

Задания: 7-8 класс   аудио9-11 класс   аудио

Решения: 7-8 класс   скрипт  разбор9-11 класс   скрипт   разбор

Региональный этап

Задания: 9-11 класс письменная часть   аудио   устная часть

Решения: 9-11 класс письменная часть   скрипт   устная часть   разбор заданий

Заключительный этап

Задания: 9-11 класс письменная часть устная часть

Решения: 9-11 класс письменная часть ( критерии) устная часть (критерии)

Задания 2022-2022 учебного года

Школьный этап
задания: 5-6 кл.   аудио | 7-8 кл.   аудио | 9-11 кл.   аудио  
решения: 5-6 кл.   скрипт | 7-8 кл.   скрипт | 9-11 кл.   скрипт

Муниципальный этап 
задания: 7-8 кл.  аудио | 9-11 кл.   аудио
решения: 7-8 кл.  скрипт | 9-11 кл.   скрипт

Региональный этап
задания: 9-11 кл. 1 день   аудио   2 день
решения: 9-11 кл. 1 день   скрипт   2 день

Задания 2022-2022 учебного года

Школьный этап
задания: 5-6 кл.   аудио | 7-8 кл.   аудио | 9-11 кл.   аудио 
решения: 5-6 кл.   скрипт | 7-8 кл.   скрипт | 9-11 кл.   скрипт

Муниципальный этап
задания: 7-8 кл.   аудио | 9-11 кл.   аудио
решения: 7-8 кл.   скрипт | 9-11 кл.   скрипт

Региональный этап
задания: 9-11 кл. 1 день   аудио   2 день
решения: 9-11 кл. 1 день   скрипт   2 день   критерии

Заключительный этап (источник: olymp.apkpro.ru)
задания: 9-11 кл. письм. тур.   устн. тур
решения: 9-11 кл. письм. тур

Задания 2022-2022 учебного года

Школьный этап
задания: 5-6 кл. | 5-6 кл. — аудио | 5-6 кл. — скрипт | 7-8 кл. | 7-8 кл. — аудио | 7-8 кл. — скрипт | 9-11 кл. | 9-11 кл. — аудио | 9-11 кл. — скрипт
решения: 5-6 кл. | 7-8 кл. | 9-11 кл.

Муниципальный этап
задания: 7-8 кл. | 7-8 кл. — аудио | 7-8 кл. — скрипт | 9-11 кл. | 9-11 кл. — аудио | 9-11 кл. — скрипт
решения: 7-8 кл. | 9-11 кл.

Региональный этап (источник: ЦПМК)
задания: 9-11 кл. — 1 день | 9-11 кл. — 2 день | 9-11 кл. — аудио
решения: 9-11 кл. — 1 день | 9-11 кл. — 2 день

Заключительный этап (источник: olymp.apkpro.ru)
задания: 9-11 кл.

Задания 2022-2022 учебного года

Школьный этап
задания: 5-6 кл. | 5-6 аудио | 5-6 скрипт | 7-8 кл. | 7-8 аудио | 7-8 скрипт | 9-11 кл. | 9-11 аудио | 9-11 скрипт
решения: 5-6 кл. | 7-8 кл. | 9-11 кл.

Окружной этап
задания: 7-8 кл. | 7-8 аудио | 7-8 скрипт | 9-11 кл. | 9-11 аудио | 9-11 скрипт
решения: 7-8 кл. | 9-11 кл.

Региональный этап
задания: 9-11 кл. — 1 день | 9-11 кл. — 2 день | 9-11 кл. — аудио
решения: 9-11 кл. — 1 день | 9-11 кл. — 2 день

Заключительный этап (источник: rosolymp.ru)
задания: 9-11 кл.
решения: 9-11 кл.

2022 / 2022 год

Школьный этап

Муниципальный этап

Региональный этап

Заключительный этап

2022 / 2022 год

Школьный этап (примеры заданий)

Муниципальный этап 

Региональный этап 

Заключительный этап 


Материалы взяты с сайта rosolymp.ru

Олимпиадные задания по английскому языку для обучающихся 7-8 классов для школьного тура всероссийской олимпиады школьников | олимпиадные задания по английскому языку (7, 8 класс): | образовательная социальная сеть

Школьный этап олимпиады школьников

Английский язык. 7-8  класс (44 points)

Listening

Маx – 10 points.

Time: 10 minutes

Listen to the interview with  Emma and mark the sentences true (T)  or false (F).

  1. Emma took her exams yesterday.
  2. Emma’s mother lives in Oxford.
  3. Her parents do not live together.
  4. Emma has got a brother and a sister.
  5. Her brother is twelve years younger than Emma.
  6. Emma’s brother likes to play football.
  7. He doesn’t go to school yet.
  8. Emma’s father lives in Edinburgh.
  9. They often spend holidays together with their father.
  10. Emma is fond of pop music.

Reading Comprehension

Маx – 10 points

Time: 15 minutes

Task 1 (6 points). Read the article about the history of coffee drinking and circle the correct answer, a, b or c.

Time for coffee

The story of coffee drinking is one of the greatest and most fascinating in history. Millions of coffee drinkers worldwide cannot imagine life without a cup of aromatic coffee in the morning. Coffee is a natural stimulant which makes us feel more awake, alert and ready to concentrate.

The qualities of mocca, as coffee was once known, were first discovered in Ethiopia more than one thousand years ago. However, it was not Africans but Turks and Arabs who actively encouraged coffee drinking. The habit of coffee drinking quickly spread throughout the Arab world, where coffee won a reputation as the wine of Islam.

Coffee was first grown in Yemen. It was popular with Turks who served the drink to visiting Italian merchants. In 1615 traders from Venice brought coffee to Europe, where it was originally sold as a medicine. By the end of the sixteenth century coffee was drunk in major European cities from Paris to London. Now, around the world there are different methods of preparing coffee, for example, in Turkey coffee is traditionally boiled three times while Italians are the inventors of espresso and cappuccino.

We drink coffee because of its aroma, taste and stimulating effect. However, extensive consumption of coffee may be harmful to our health, for instance, it may increase one’s blood pressure or make one’s heart beat irregularly. Fortunately, new brands of coffee have been appearing on the market recently. As they do not contain substances harmful to health, many people will not have to give up their coffee-drinking habits.

1. Coffee was discovered

a. in Europe.

b. in Africa.

c. in Asia.

2. Coffee drinking was  popularized  by

a. the Ethiopians.

b. the Italians.

c. the Turks.

3. Coffee was first grown

a. in Italy.

b. in Turkey.

c. in Yemen.

4. In Europe, coffee was popular as

a. a medicine.

b. the wine of Islam.

c. a natural stimulant.

5. By the end of the sixteenth century people drank coffee

a. in northern Europe.

b. in the most important European cities.

c. in Paris and London only.

6. New brands of coffee

a. are as harmful as the original mocca.

b. are less harmful than regular coffee.

c .may influence our concentration ability.

Task 2 (4 points). Decide which of the following statements are true (1), false (2) or not stated (3) according to the text.

Graffiti is a serious problem in modern cities. Most people think that it is a crime because young people leave their “mark” on public and private buildings. Because of graffiti many of our city centres look dirty and dangerous. People are afraid to use the subway. To stop this social “disease”, many towns have organised “graffiti walls” — special places where graffiti artists can practice their art legally.

Graffiti walls bring teenagers together and help them to be creative. They show street artists how to use their art and express themselves in a good way. But the greatest advantage is that they help stop graffiti on buildings. Graffiti artists can display their talents legally.

As a result, cities with graffiti walls have less vandalism. On the other hand, there are people who think that graffiti walls do nothing to solve the problem. They argue that graffiti walls can make the problem worse, because they make the crime seem OK.

So there are both advantages and disadvantages to organised graffiti walls. Most people think that advantages are much greater. They are an excellent way to help with the problem of the graffiti in many of our cities.

  1. Graffiti is a crime with serious punishment.
  2. Graffiti makes cities look dirty and dangerous.
  3. Graffiti walls can help teenagers to become friendly.
  4. All people have the same opinion about graffiti walls.

   Use of English

Маx – 14 points

Time: 15 minutes

Task 1 (9 points). Choose the right variant

1.  I __________ 50 years old in 2030.

A) is                 B) am                 C) will be         D) am being

2. There aren’t __________ students in the class today.

A) much         B) some         C) many         D) none

3. Excuse me? Can I buy __________ green apples please?

A) a few         B) less         C) a bit         D) a little

4. Sorry, we have __________ green apples.

A) no         B) none         C) any                 D) nothing

5. Sorry, I __________ here on Thursday. I have to go to the dentist.

A) is                 B) ’m                C) ’ll be         D) won’t be

6. __________ my brothers live in the U.S.A.

A) Neither         B) Both         C) Any         D) None

7. When it rains we __________ inside.

A) go         B) went         C) are going           D) goes

8. What __________ you do if there is a blackout?

A) shall         B) will         C) are           D) have

9. If you throw a stone into the water, it __________.

A) sinks         B) sank         C) sunk         D) is sinking

Task 2   (5 points).  

Read the text and then write the correct form of the word in CAPITALS to complete the gaps.

Example: 0 __beautifully__ BEAUTY

WRITING -10 баллов

Маx – 10 points

Time: 20 minutes

Write a description of a sports event you have seen recently. Look at the options below and choose one event. Divide your text into paragraphs.

Write:

Write about 90-100 words

Эксперт  №                 (ф.и.о.)

Task Sources

  1. Live english grammar, intermediate,  mm publications, 2022.

  2. Karen Saxby, KET for schools Trainer, CUP, 2022.
  3. Deirdre Howard-Williams, Move Ahead Elementary, Macmillan, 2022.
  4. Emma Heyderman, Peter May, Complete PET, CUP, 2022.
  5. Sue Ireland, Joana Kosta, Vocabulary for PET,  CUP, 2009.
  6. Exam Extra PET, cooperative group, CUP, 2007.
  7. Sue Ireland, Joanna Kosta, PET Direct, SB, CUP, 2022.
  8. Sue Ireland, Liz Gallivan, PET  for Schools TRAINER. Six practice tests with answers and teacher’s notes, CUP, 2022.
Оцените статью
Олимпиада